Ny Tenure Track adjunkt

Fabian Mahrt er tiltrådt på Institut for Kemi 15. marts 2024.

Fabian Mahrt, Institut for Kemi, Aarhus Universitet

Fabian modtog sin ph.d.-grad fra ETH Zürich (Schweiz) i 2019, hvor han forskede i skymikrofysik med fokus på atmosfærisk isdannelse i cirrusskyer og vurdering af deres klimapåvirkninger. Siden da har Fabian været postdoc på University of British Colombia (Canada) og Paul Scherrer Institute (Schweiz), hvor han studerede organisk aerosoldannelse og deres fysisk-kemiske egenskaber i laboratoriet.

I sin nye stilling bliver Fabian en del af Center for Chemistry of Clouds, hvor han vil stræbe efter at etablere en mekanistisk forståelse af aerosolpartikler og deres interaktioner med skyer, som er afgørende for klimaforudsigelser. Som en del af denne indsats vil hans forskergruppe kortlægge atmosfæriske forhold, der er nødvendige for at danne skydråber og iskrystaller på aerosolpartikler.

Velkommen til Institut for Kemi, Fabian!