Verden i 3D – dyk ned i komplekse strukturer med tomografi

Både biologiske og kunstige materialer er opbygget hierarkisk, dvs. over mange længdeskalaer fra nanometer til centimeter, og deres ofte overraskende egenskaber er helt bestemt af denne hierarkiske struktur. Disse komplekse strukturer omfatter vores knogler, men også batterier, for eksempel. Deres struktur kan bestemmes ved røntgen-tomografi, hvor røntgenbilleder fra forskellige sider kombineres til et 3D billede af strukturen.

Praktisk: Vi forventer, der er brug for én dag på instituttet, men forløbet kan tilpasses til længere tid, hvis det ønskes

Oplagte fagkombinationer med Kemi: Fysik, Matematik, Biologi, Bioteknologi, Naturgeografi, Historie, Informatik – måske Engelsk, hvor engelsk-komponenten kunne være "Videnskabsengelsk – et undersprog?"

Mere info om forskningen og forskningsgruppen: